jueves, 6 de marzo de 2014

Organización do tempo


     O tempo na escola debe ser un axente motivador e estimulador da aprendizaxe, polo que a súa planificación  atenderá a unha intención educativa.

     Na organización do tempo interveñen moitos factores: as características de cada neno/a, as características do
grupo, a duración da xornada, as necesidades biolóxicas,...
       Unha boa organización temporal require: flexibilidade para adecuarse aos ritmos, estar en relación coas necesidades dos alumnos, e respectar os ritmos biolóxicos.

    Pero é imprescindible establecer uns horarios e unhas rutinas, xa que esto axuda aos nenos/as a ter uns marcos de referencia espacio-temporales que lle proporcionan seguridade.

     Para favorecer a adaptación, en "Pegadas" optamos por establecer un período inicial de dúas semanas, nas  que se establece un horario inferior á xornada completa, para que o/a neno/a vaia asumindo o que supón estar un período determinado fóra da súa familia. 
    A primeira semana acudirá dúas horas, e a segunda catro, para despois continuar coa xornada completa.

     A entrada dos/as pequenos/as farase de forma escalonada a primeira semana. Vanse incorporar de forma progresiva, así cada día, entrarán cinco nenos as dúas primeiras horas e outros cinco nas dúas seguintes, intercambiando os horarios a mediados da semana. 
     Na segunda semana, xa entrará todo o grupo xunto.




O primeiro día de clase pediremos que algún familiar acompañe ao neno á escola. 
Hoxe haberá escola para todos!!!!!!!!!!!!!!!! na sala multiusos. 
 Ao chegar serán recibidos pola educadora de referencia, que será quen estea presente e dirixa a clase en todo momento. Pedirá a cada familiar que se sente co/a seu pequeno/a, explicaralles cómo vai transcorrer o día, e para escenificalo contaralles o conto  “Paula vai á escola”  e despois proporá un xogo de presentación, como o seguinte:
ü  O/A educador/a colle unha pelota e lánzaa a un dos familiares, que ao recollela ten q dicir o seu nome e o do seu fillo/a.
            Ao acabar, explicaralles de novo que é o momento de ir para a aula, irán saíndo de cara a clase e pediráselles q se despidan dos pais q teñen q marchar, poñerase música e daremos tempo para a despedida, sen presas.
             Isto terá lugar o primeiro día durante unha hora.
         Nos días seguintes,  levaranse a cabo unha serie de rutinas: colgar os abrigos, despedirse dos familiares, entrar na aula, pedir que se senten  todos no recuncho de lectura, repasar con eles a lista de asistencia, lectura do conto “Paula vai ao cole”, actividade/xogo para decorar a aula    (por exemplo: pintar un taboleiro grande con forma de escola, e pedir que traian fotos tamaño carné para colocar nel, colgarase na aula, e servirá para ir mirando ao pasar lista, para axudar a que os/as nenos/as asocien cada cara co nome; empregar pintura de dedos para pintar diferentes debuxos de animais e pegalos nos percheiros e nas cadeiras, así identificarán os seus sitios, polo animal que escollen e pintan;….),  descanso con música e muda, media merenda e xogos/actividades  que nos guiarán por toda a escola e cancións de despedida.
Na segunda semana,  como xa expuxemos,sumaranse dúas horas á estancia, entón a maiores das rutinas xa mencionadas, terá lugar o xogo libre e a saída ao patio.







No hay comentarios:

Publicar un comentario