jueves, 6 de marzo de 2014

Historias por vivir e por contar dunha Escola Infantil “ PEGADAS”

O meu primeiro día

    Houbo e haberá moitos primeiros días ó longo da nosa vida; no cole, no instituto, na facultade, no traballo, na relación cun novo grupo de amigos,…e en todos buscamos sentirnos acollidos, queridos e integrados para poder desenvolvernos e medrar.

   Detalles mais, detalles menos, a maioría recordamos a nosa primeira vez no “cole”: por imaxes, palabras, situacións gardadas na nosa memoria, anécdotas que nos relatan nosos pais; choros, abrazos, medos, extrañeza, desconfianzas,…,pero tamén sorpresa, risas, novidade, xogos, iguais para xogar,….

   Tendo en conta as nosas experiencias, e todo o que vamos aprendendo e asimilando sobre as necesidades, reaccións e características dos/as nenos/as, dos/as educadores/as e dos/as familiares, procuraremos que a entrada á nosa Escola Infantil atenda de forma eficaz todos os aspectos posibles, para que 


“Ir ó cole” se faga cun sorriso.


     O primeiro é ter presente que o inicio na Escola infantil supón cambios tanto para para os/as nenos/as ( un novo horario, espazos descoñecidos e que non dan seguridade, saír do seu entorno e afectos, separarse de persoas significativas, coñecer a outros adultos e a outros iguais e relacionarse por imposición con outros nenos e nenas) como para os pais (a separación do seu fillo/a, o compartir a educación do seu fillo cunha persoa descoñecida e a adaptación a una nova situación na súa vida). Por elo dende a Escola queremos que todos eses cambios teñan lugar de forma paulatina e agradable e que dean lugar a sensación de seguridade e de tranquilidade, que os cambios se vexan como positivos por parte de todos/as os participantes nesta nova etapa.
    Para comezar con bo pé, aquí tedes un primeiro contacto, que axudará a que no momento en que vos unades á nosa gran familia, non se vos faga tan raro camiñar ó noso carón.



      Esto é só un plano,  é impresionante ver as CORES, as TEXTURAS, as aulas, os materiais, os XOGUETES,o persoal, … ..todo está mimado e organizado con detalle.




Período de adaptación de 1 a 2 anos

Os obxectivos principais que vamos a perseguir son:

    Favorecer a adaptación do neno/a ao novo contexto dun modo positivo, creando un clima de seguridade e afecto que facilite o seu desenrolo.
                 
      Favorecer a interrelación entre os nenos/as de forma paulatina e sen conflictos.

   Posibilitar a interacción e o intercambio de información entre os diferentes elementos persoais que interveñen no proceso educativo. 


     Teremos unha primeira reunión coa familia e co/a pequeno/a, que servirá para presentarse, coñecerse, observarse, compartir información sobre o/a cativo/a, para esclarecer dúbidas da familia, do/a pequeno/a e da educadora e para un primeiro contacto coa Escola.  Esta primeira entrevista farase no despacho, onde existe un pequeno rincón dedicado aos nenos (alfombra, xoguetes e libros) para que o/a neno/a poida sentirse máis tranquilo. Trala entrevista, levarase a familia e o/a neno/a a coñecer a escola, de xeito pausado, parándose en cada espazo para q poida explorar e familiarizarse, e facendo unha parada especial e máis longa na súa aula, onde se lle explicará cada rincón existente.


     O seguinte paso, será a programación dun día para reunirnos todos, de forma máis informal, con xogos que impliquen aos nenos/as e aos seus familiares, con actividades que nos fagan percorrer as aulas, coñecer materiais e familiarizarnos cos demais, adultos e nenos/as.

  Por último.....vamos, COLLEDE A MOCHILA....que chegamos tarde ao noso primeiro día de clase.




   Os/as educadores/as deben manter certas pautas para este período de adaptación:  adaptarse as necesidades específicas de cada neno/a, ser flexibles nos horarios, adecuar os espazos e materiais, adoptar unha actitude afectiva, receptiva, tranquilizadora, ao mesmo tempo que firme e clara, escoitar e observar. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario